czwartek, 4 czerwca 2015

Kotleciki jaglano-marchewkowe

Pyszne pieczone kotleciki, które autorka 'Jadłonomii' proponuje zajadać w bułce, my najczęściej zajadamy z surówką, ziemniaczkami lub same, bez dodatków. Świetnie smakują na zimno i na ciepło, idealne do piknikowego koszyka. Przepis znalazłam tutaj i zmieniłam 'małe co nieco':)






  • 2 szklanki startej marchewki
  • 1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki prażonego słonecznika
  • 1/2 szklanki prażonego sezamu
  • 1 czerwona cebula (jeśli nie mam używam białej)
  • 1/2 szklanki bułki tartej
  • 1/4 szklanki oleju
  • 3-4 łyżki mąki (najczęściej dodaję ziemniaczaną lub gryczaną)
  • 3-4 łyżki sosu sojowego
  • 1-2 łyżeczki kolendry
  • garść lub dwie posiekanej natki pietruszki (suszonej dodaję 2-3 łyżeczki)
  • 1/2 łyżeczki suszonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki (dzisiaj akurat dodałam wędzoną)
  • sól i czarny pieprz

Wszystkie składniki umieszczamy w dużej misce i mieszamy ręcznie do 'sklejenia' składników (już na tym etapie trudno się powstrzymać od podjadania:). Jeśli masa nie jest wystarczająco klejąca, można dodać trochę oleju i mąki. Przed przystąpieniem do lepienia kotletów, dobrze jest lekko nasmarować ręce olejem. Z podanych składników zazwyczaj wychodzi mi od 18-20 kotlecików (1,5 prostokątnej blachy), dobrze więc, przed włożeniem rąk do masy, wyłożyć dwie blaszki papierem do pieczenia. Pieczemy od 30-40 min. w temp. 200st, po ok. 20min przewracamy na druga stronę. 



Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz