czwartek, 26 lutego 2015

Słone owsiane ciasteczka


Przypomniałam sobie o nich, kiedy próbowałam znaleźć jakąś alternatywę dla chipsów i słonych paluszków, przygotowując przekąski dla dzieci na przyjecie urodzinowe Oli. Przepis znalazłam kiedyś w jakiejś gazecie i odrobinę zmieniłam. Proste, pyszne, chrupiące i na pewno zdrowsze od popularnych słonych przekąsek. 
Bardzo polecam!


  • 2 szklanki drobnych płatków owsianych
  • 4 łyżki mąki
  • 5 łyżek drobno startego żółtego sera (ja zwykle ścieram jeden kawałek wędzonego sera tzw. gołki, ok 50g)
  • 4 łyżki roztopionego masła
  • 6 łyżek mleka
  • 5 łyżek śmietany (18%) 
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli

Płatki mieszamy z mąka, sodą, solą i serem. Dodajemy masło, mleko, śmietanę i dokładnie mieszamy. Następnie zagniatamy masę i formujemy z niej małe ciasteczka. Kładziemy na blasze i pieczemy ok. 20 min., w temp. 180st., aż się zrumienią.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz