środa, 18 lutego 2015

Klasyczny shortbread

Ostatnio często piekę shortbread. Jest naprawdę prosty, składniki zawsze pod ręką, więc kiedy słyszę 'mamo zrób coś słodkiego', wybór najczęściej pada na ten szkocki przysmak. Tak wiem, to już było i to całkiem niedawno, chcąc jednak przemycić bardziej wartościowe składniki zamieniłam mąkę pszenną na owsianą (zmielone płatki owsiane). Podobno to klasyka, kiedyś z takiej właśnie mąki pieczono te maślane ciasteczka. Zastosowałam też klasyczne proporcje, czyli jedna część cukru, dwie części masła i trzy części mąki. Wychodzą przeepyszne, owsiane, maślane, chrupiące ciacha!


  • 150 g mąki owsianej
  • 100 g zimnego masła
  • 50 g cukru pudru
  • szczypta soli (opcjonalnie)

Wykonanie opisałam już tutaj, ostatnio jednak pomijam etap chłodzenia w lodówce, skracam etap pozostawienia w blaszce do 10 min, kroję też jeszcze ciepłe (20min po wyciągnięciu z piekarnika) i jestem jakieś 40 min 'do przodu':) (bez szkody dla ciasteczek:) Baardzo polecam!


Enjoy!

2 komentarze:

  1. Wprost ubóstwiam! Fajny pomysł z tą mąką owsianą, muszą być jeszcze lepsze niż klasyczne na pszennej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od momentu kiedy zaczęłam piec owsiane, pszenne piekę sporadycznie. Dla mnie duużo lepsze, bardziej chrupiące, no i zdrowsze:) polecam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń