środa, 31 grudnia 2014

Shortbread

Proste szkockie maślane ciasteczka, które ostatnio piekłam dla Ani i korzystając z okazji 'obfotografowałam' :) Przepis znalazłam tutaj jakiś rok temu i piekąc wielokrotnie troszkę zmodyfikowałam. 
W Szkocji tradycyjnie piecze się je w okresie świąteczno-noworocznym (to read more click here)  Bardzo polecam!


  • 120 g zimnego masła (z lodówki)
  • 120 g pszennej mąki
  • 60 g białej mąki ryżowej (może być też ziemniaczana, ale wtedy trochę trudniej się kroi)
  • 60 g cukru pudru
  • spora szczypta soli

Mąkę, cukier i sól mieszamy i przesiewamy. Dodajemy pokrojone na małe kawałki masło i zagniatamy do połączenia składników. Kulę ciasta przekładamy do foremki (u mnie 20/20) wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia. Rozkładamy w foremce i wyrównujemy łyżką. Schładzamy w lodówce przez 20 min (przykrywam folią spożywczą). Po wyciągnięciu nacinamy ciasto do samej blachy i nakłuwamy widelcem.
Pieczemy w temp. 165- 170st ok.35min (do złotego koloru). Po upieczeniu zostawiamy w foremce przez 20min. Następnie delikatnie wyciągamy. Po wystudzeniu kroimy wg zaznaczonych nacięć.

















Happy New Year!

2 komentarze:

  1. Takie klasyczne, proste ciasteczka-idealne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz - teraz mam DG u siebie;)

    OdpowiedzUsuń